Matten Pedak võttis proovida järgmise AOC AGON-i ja Porsche Designi koostöös sündinud mängurimonitori ning pani selle uuemate mängudega proovile.
Kui uus monitor testimiseks saabus, oli juba kasti järgi aru saada, et tegemist on väga suure ja raske esemega. Kuna ma ei teadnud tegelikult isegi, et AOC PD32M on turule tulnud, polnud mul ka aimu, milline see monitor reaalselt võiks välja näha. Võib öelda, et ootusärevus oli suur!
Pakendit avades vaatasid vastu alumiiniumist jalg ja raske, kuid kena disainiga monitor. Avasin telefonis info PD32M kohta, et veidi tehniliste andmetega tutvuda. Silm jäi peale hinnale ning tekkis kõhklus: kuidas ma võtan kasutusele ekraani, mis on sama kallis kui mu arvuti? Lisaks näitasid arvud sellist võimsust, et tundus kahtlane, kas arvuti mu lemmikmängudes üldse selle ekraani võimalused välja veab.
Monitori näitajad:
- Diagonaal: 32 tolli
- Kõverus: puudub
- Eraldusvõime: 3840×2160 pikslit
- Ekraani tüüp: IPS
- Ekraani tehnoloogia: Mini-LED
- Heledus: maksimaalselt 1600 nitti ja tavalline heledus umbes 600 nitti
- Reaktsiooniaeg: 1ms (gray to gray)
- Värskendusaeg: 144 hZ
- VESA seinakinnituse võimalus on olemas, kaasas on tugev monitorijalg
- Toiteplokk: eraldi
- Kontrast: 80M:1
- Vaatenurgad: 178°/178°
- Energiatarve: 82W
Tõstsin monitori lauale jala peale. Kruve polnud vaja – monitor püsis tugevalt ja stabiilselt oma jalal. Panin tähele, et seal on olemas VESA kinnituskoht, mida eelmisel katsetatud versioonil PD27 ei olnud. Juhtmeid ühendades häiris veidi eraldiseisev toiteplokk. Minu jaoks on arusaamatu, miks tootja neid nii armastab.
Üldiselt olid PD32M pakendis kaasas kõik juhtmed, mida keegi võiks üldse vajada: HDMI, USB-B ja DisplayPort, muidugi ka toiteploki juhe. Monitoril on tagaküljel olemas väga palju ühendusi: 2x HDMI, 4x USB, 1 DisplayPort, USB-C. Kui soovida kasutada monitoriga näiteks sülearvutit, on selle laadimiseks olemas ka 65-vatine laadimisauk. Tagaküljel on monitoril LED-valgustus ja põhja all projektor, millega saab kuvada AGON-i või Porsche Design’i logosid.
Monitorist mõlemal poolel on sisse-välja hüppavad väga mugavad kõrvaklapihoidjad. Enamasti kipub monitoridel olema kõrvaklapihoidja vasakul pool, aga kuna näiteks minul asub põhiekraanist vasakul teine monitor, ei saa ma vasakpoolset hoidikut kasutada. Lisaks on kaasas pisike mugavate klahvidega pult, millega saab monitori juhtida: kasutada otseteid ja lisafunktsioone, muuta värve ja heledust jne. Mina kasutasin näiteks sisseehitatud lisana sihikut, mis oli suureks abiks sellises mängus nagu Rust.
Ja nüüd mängima!
Monitori tööle pannes kostab kõigepealt Porsche mootorimürin, kuni monitor täielikult tööle läheb ja seadmega ühendub. Loomulikult saab selle ka soovi korral välja lülitada, aga see hääl on nii lahe! Porsche Design’ile meeldib väga disainida oma monitore ja nende jalgu oma autode järgi – PD32M on inspiratsiooni saanud Porsche autoratastelt ja roolirattalt ning see disain on kukkunud välja soliidne ja kena. Monitoril on suur valik RGB tulesid, aga mina lülitasin need pärast põgusat tutvumist välja, sest pole harjunud nii erada valgusega mängima.
Monitori jalg on väga hästi liigutatav. Seda saab väga lihtsalt pöörata 15 kraadi ulatuses paremale ja vasakule, keerata ekraani püstiseks ning samuti ette- ja tahapoole kallutada. Murevabalt saab ka monitori kõrgust 15 cm võrra vastavalt kasutaja pikkusele ja harjumustele muuta.
Proovisin algatuseks mõnda mängu mängida ja sain kohe aru, et mu RTX 3060 Ti ei ole 4K jaoks mõeldud. Sain paljudes mängudes ilma sätete või DLSS-ita umbes 30-50 FPS-i. DLSS nuppu sisse pannes olid aga mängud mängitavad 70-90 FPS juures. Et monitori 144 hZ täielikult kasutada, mängisin enamikke mänge 2,5K resolutsiooniga, kuna seda oli oluliselt kergem välja pigistada kui 4K.
Monitor tundus terve testimisperioodi jooksul stabiilsena – kiire reageerimisaeg ja ülihea eraldusvõime tegid mängimise nauditavaks. Proovisin mängida näiteks Battlefieldi ja Starfort 2 ning mänguilu jagub täiuslikult. Ainult arvuti graafikakaart peab olema kõva!
Seega võib öelda, et selle monitori plussid on ühtlasi ka selle miinused, sest 4K ja 144 hZ monitori on väga raske nõudlikumates ja ilusamates mängudes täiel määral ära kasutada. Teine miinus oli minu jaoks see väline toiteplokk ja kolmas – mis siin salata – hinnasilt, mis näitas umbes 1800 eurot. Kui mul oleks muidugi rohkem vaba raha ja nii hea arvuti, mis selle resolutsiooniga monitori kenasti välja veab, siis kaaluksin isegi selle soetamist. Arvan, et ideaalne lahendus on selline AOC PD32M monitor mängurist videomonteerijale ehk siis inimesele, kes teeb sellega tööd ja saab soovi korral ka lõbutseda.
Fotod: AOC AGON/Porsche Design